2 Nisan 2010 Cuma

ÖZEL ALIŞVERİŞ KULUBÜ: MARKAFONİ.COM

Özel bir alışveriş kulübü olan www.markafoni.com kurucu ortaklarından Tolga Tatali; 31.03.2010 tarihinde e-pazarlama dersimize konuk oldu.Kendisi bizlere; markafoni.com’un kuruluş hikayesi,iş modeli ve işleyişi hakkında bilgiler verdi..
Tolga Bey, iş hayatına Akinon adında yazılım ve tasarım stüdyosu kurarak başlamış.Yaklaşık 100’den fazla proje tamamladıktan sonra artık kendi projelerini yapma zamanı geldi diye düşünmüş ve Türkiye’nin internet pazarının son dönemlerdeki gözde iş alanlarından olan ‘özel alışveriş’ konseptinin ilk oyuncusu olan markafoni.com’u 1.5 sene önce hayata geçirmişler.
Markafoni’nin modeli aslında dünyada denenmemiş bir model değil.Fransa’da Vente-Privee tarafından uygulanan ve oldukça başarılı olmasının ardından farklı ülke dillerine de uygulanan bir iş modeli..
Markafoni, özel markaların özel satışlarını (%30’dan %70’e varan indirimlerle) organize eden, alışverişten keyif alan ve aynı zamanda kaliteden ödün vermeyen üyelerin oluşturduğu özel bir topluluktur. Sitede giyim, aksesuar, spor malzemeleri, kozmetik, oyuncak, teknoloji, ve dekorasyon gibi farklı alanlarda ürünleri bulmak mümkün. Her ürünün fotoğraf çekimleri kendi stüdyolarında kendi ekipleri tarafından yapılıyor. Her markanın limitli sayıdaki ürününe yönelik, 2-5 gün süreli özel kampanyalar düzenliyor. Her yeni kampanya için gönderilen ‘alışverişe davet’ ile üyeler özel fırsatlı ürünlerden haberdar ediliyor. Ürünlerin müşteriye ulaştırılması ise kampanyanın bitiminden sonra gerçekleşiyor.
Öncelikle üye olabilmek için mutlaka ya servisin kendisinden ya da üye olan bir arkadaşınızdan davetiye almanız gerekiyor. Bir süre önce başlatılan kampanya kapsamında arkadaşını davet eden her üye, arkadaşının yapacağı ilk alışverişten sonra 10TL hediye çeki kazanıyor. Markafoni kullanıcı kitlesini ucuza kaliteli ürün almak isteyen, yani fırsatları değerlendiren bir grup olarak düşünürsek, bu kampanyanın ne kadar ilgi gördüğünü tahmin etmek mümkün. Böylelikle davet edilen üyelerin kendi arkadaşlarını davet etmesi yöntemiyle çemberi genişleterek bugün yaklaşık 1 milyona yakın üyesi bulunmaktadır.Üyelerin %85 nin her ay siteye girdiğini söyleyen Tolga Bey, aylık 64 kampanya sınırını aştıklarını ve hedeflerinin de ayda 100 kampanya olduğunu belirtti.
Bu sistem tedarikçilerin ürünlerini internette özel tasarlanmış platformda sunmalarını ve belli bir kitleye kapalı bir topluluğa yoğun bir şekilde tanıtma imkanı sağlıyor. Kullanıcılarına da bu ürünleri en optimum şekilde inceleme fırsatı veriyor.Firmanın burada kazancı ise sattığı üründen aldığı kar oranı oluşturuyor.
Aynı zamanda Tolga Bey, Satışa sunulan ürünleri kendilerinin belirlediğini ve belli bir talep olduğunda kullanıcılarının kapalı ortam olduğu için o yönde daha ağırlıklı çalışmalar yaptıklarını vurguladı.
Yönetim organizasyonunda hiyerarşik bir yapı olmadığını belirten Tolga Bey, halihazırda 122 çalışanı bulunduğunu bunların 30’u IT departmanını oluşturduğunu ve özellikle müşteri memnuniyetini ön planda tuttuklarını belirtti. Kendi içlerinde müşteri ilişkileri için bir ekip mevcut ve bu ekip de üyelere çok hızlı cevap veren bir yapı üzerine kurulmuş. Çünkü üyeler a ve b grubunda bulunan üyeler, sitede özel alışveriş yapıyor ve kendilerini özel hissettirilmesi için normalde bir alışveriş sitesinde almaları gerekenden çok daha hızlı cevap verilmeye çalışılıyor.
Markafoni Türkiye dışında Avustralya’ da BrandsExclusive adıyla operasyona başlamış ve 2010 sonuna kadar Güney Kore, Ukrayna ve Yunanistan olmak üzere 5 ülkede operasyonu olacağı planlanmaktadır.Gitgide yaygınlaşan özel alışveriş siteleri arasında (limango,vs..) sektör lideri olan şirketin farklı ülkelerde de Markafoni’nin yerel markalarını hayata geçireceğini bu fırsatla öğrenmiş olduk.


www.webrazzi.com , www.markafoni.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder