24 Mart 2010 Çarşamba

YENİ NESİL BİR ALIŞVERİŞ REHBERİ: CİMRİ.COM

24.03.2010 tarihinde e-pazarlama dersimize konuk olan Gittigidiyor.com ve Cimri.com kurucu ortağı olan Aydonat Atasever bizlere Cimri.com’un kuruluşu, yapısı ve geleceği hakkında bilgiler verdi.

Cimri.com’un kurucuları Gittigidiyor.com’un kurucuları ile aynıdır. Gittigidiyor un e-bay ile yaptığı ortaklık neticesinde e-alışveriş sektörünün önemli bir yere gelmeye başladığını ve bundan sonra dünyadaki bir sonraki adımın fiyat karşılaştırma siteleri olduğunu öngörmeleriyle cimri.com fikri ortaya çıkmıştır. Bu fikir yeni bir düşünce değildi, e-bay ın da sahip olduğu shopping.com çok fazla ülkede faaliyet göstermekte ve aynı zamanda çok başarılı bir siteydi.Bu siteyi inceleyip biraz örnek alarak bu tarz bir modelin Türkiye’ de çok rahat uygulanabileceğine karar verdiler.Türkiye’de halihazırda akakce.com bu işi yapıyordu ama cimri.com biraz daha modele zenginlik getirerek kullanıcıların daha kolay daha hızlı aradıkları detaya ulaşabilecekleri bir model yaratmak istediler ve sadece bir fiyat arama motoru değil bir alışveriş rehberi olmak istediler.Fikir oluştuktan sonra 18 ay boyunca binlerce ürünün bilgilerini 12 kişilik bir ekip manuel olarak girdiler ve böylelikle Temmuz 2008’ de adeta bir bilgi kütüphanesi olan cimri.com faaliyete geçmiş oldu.Cimri.com’un Genel müdürlüğünü Aydonat Bey yapmakta ve şuanda 15 kişi farklı pozisyonlarda(müşteri hizmetleri, iş geliştirme, yazılım,operasyon..) ve aynı zamanda profesyonel bir editor grubu ürünler hakkında kendi yorumlarını belirterek cimri.com için çalışmaktadır.

Cimri.com internette alışveriş için yola çıkanların durabileceği bir adres.Aradıkları ürünle ilgili teknik özellikleri, fotoğraflarını ve fiyatlarını karşılaştırma özelliği bulunan bir alışveriş rehberi adeta.Sitenin içeriğine bakacak olursak eğer; 160 tane mağaza ( teknosa, darty, İstanbul bilişim, bimeks..) ürünlerini sergilemekte ve 10 ana kategori (elektronik, cep telefonu,bebk,spor&fitness,saat,fotoğraf&kamera,bilgisayar,beyaz eşya,oyun&hobi,çiçek) altında yaklaşık 180.000 civarında mukayese edilebilmeye uygun ürün bulunmaktadır. Bu ürünler ile ilgili teknik özellikler belli başlıklar altında çok detaylı bir şekilde toparlanmıştır. Sitenin sol tarafında yer alan filtreleme özelliği ile kullanıcılar aradıkları ürünü arzu ettikleri özellikleri girerek filtreleme yapabiliyorlar. Sadece Cimri.com size bir alışveriş rehberi olarak hizmet vermiyor aynı zamanda bir fiyat karşılaştırma sitesi mantığında buldukları ürünü internet ortamında hangi e-alışveriş sitelerinde hangi fiyatlar ile hangi olanaklar altında satın alınabileceği bilgilerini aktarıyor. Kısacası; Cimri.com insanların aradıkları ürünle ilgili karar verme mekanizmalarına yardımcı oluyor.

Cimri.com ürünlerle ilgili çok fazla bilgi içerdiği için trafiği çok hızlı yükseldi.1 ayda 2.500.000 civarında ziyaretçisi bulunan siteye gelen her 100 kişiden 2 si alışveriş yapmaktadır. Aydonat Bey’de aldığımız bilgilere göre 12 ayda 150000 ürün satılması sağlanmıştır.Diğer yandan internet ortamında birçok benzer iş modeline sahip sitenin yer aldığını görmek mümkün.tuyo.com.tr, e-fiyat.com,akakce.com vb..Ancak fiyatların sürekli güncel tutulması ve tasarımının çok sade ve reklamlara çok fazla yer ayırmayarak kullanıcıya en fazla alanda istediklerini sunmaları cimri.com’un avantajları arasında sayılabilir.

Cimri.com’un ana gelir kaynağı; kullanıcılarının aradıkları veya belirledikleri ürünü satan mağazalara yönlenme yaptıkları takdirde mağazalardan bu yönlenme başına click ücreti almaktadırlar. Diğer bir gelir kaynağı ise reklam kaynakları olarak sayılabilir.Fakat sitenin içinde reklamlara çok fazla yer ayrılmıyor çünkü kullanıcılara en fazla alanda istediklerini sunmayı amaçlıyorlar.Aslında sitenin iş modeline baktığımızda 3 taraf da kazanıyor; kullanıcılar kazanıyor çünkü almak istedikleri ürünü en uygun fiyatla alabiliyorlar, e-ticaret siteleri kazanıyor çünkü müşteri kitlesi artışından kaynaklanan satışları artıyor ve bu sayede cimri.com kazanıyor.

Cimri.com çok yeni bir site olmasına karşın trafiğinin şimdiden çok yüksek olması geleceğinin çok daha parlak olduğunun bir göstergesidir. İnternet üzerinde alışveriş yapanların her geçen gün hızla artması ve e-ticaret sitelerine her gün bir yenisi eklenmesi ile ürün karşılaştırma sitelerine olan talebin artacağı anlamına gelmektedir.Bu da demektir ki hiç şüphesiz cimri.com ivme kaybetmeden büyümeye devam edecektir.

www.uzmantv.com , www.cimri.com

1 yorum:

  1. Başarılı bir şekilde hizmete devam etmeleri güzel, aynı zamanda yeni bir fiyat karşılaştırma sitesi hizmette.

    YanıtlaSil